الأربعاء، 4 مايو 2016

والهي يا دنيا بقلم حمام الصبوري

والهى
يادنيا مهما
ضحكتى مالك امان
فأنتى متقلبه فى جميع الاحوال
لا بتخلى الراكب راكب
ولا الماشـــى ماشـــــى
ومعيشنا فى قلق وعدم امان
ياخساره يادنيا ياما غريتى الانسان
ومفكر انه فيكى سلطان
يؤمر وينهى فى كل مكان
وم يعرفش انك متقلبه مثل امشير
ساعه ســــــماء صافيه
وساعه مطر وزعبيب كتير
ياخساره يادنيا بتطوحي فينا
شمال ويمين وما عماله حساب
اننا بنى ادمين وخدتى وهتاخدى
منا كتير وكتير بس مين يقرأ
ومين يقول ااااااااه منك
يا دنيا كلك غــــرور فى غــــرور

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق