الجمعة، 29 يوليو 2016

بس انى بقلم الشاعر طارق عطية

بستني

بستني احس بقلبي
وقلبي اللي بيستني
مش قادرة اداري واخبي 
ولا قادرة اخرج من الجنة

انا عايشة في وهم كبير
حلم ومحتاج تفسير
وتعبت من التفكير
مش ده اللي انا كنت اتمني

بستني اشوف بعينيا
الحب بيملي عينيك 
واشوف احساسك بيا
وايديا تكون في ايديك 

يمكن اقراها حروف 
من غير ما ابعد واشوف 
ان كان قلبي الملهوف
في طريق حبه يوصللنا 

بستني اسمع في كلامك
إن غيابي وبعدي عذاب
أو حتي أكون في منامك 
حلم يعدي كأنه سراب 

بستني ان تقولهالي 
وأهو وهم وجه في خيالي 
لو بس تريح بالي 
الشك ده زاد حرماننا 

طارق عطية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق